Banangröt, jo jag tackar!

Igår ville inte Ellen äta varken smakis eller gröt på kvällen. Jag var så frustrerad!! Hon vägrade gapa. Bara spände ihop läpparna. Jag var sååå trött och ville verkligen att hon skulle äta och bli mättare och nöjdare på natten.. Men icke.

Idag köpte jag både banangröt och ersättning. Provade gröten först. I början var det samma visa, men sen tror jag hon insåg att det var gott! :D Hon satt inte och gapade som en fågelunge direkt, men gapade gjorde hon och man såg att hon ville ha :) Hon orkade inte med hela smakportionen (dock var denna smakportion mycket större än nestlés. Detta var sempers), men jag tyckte hon var duktig! Så hon fick lite mangopure och mycket beröm! Hon ser så mallig ut när man säger "vad duktig du är!!!!". Haha gullunge :) Så banangröten var nog godare än havregröt. Det tyckte inte jag! :P havregröten var myyyycket godare ;)

Men en sak hon inte gillar det är att göra kväll. Igår gick jag in i sovrummet och satte mig. (Ammar henne innan hon sover) Och Pär kom in med henne sedan. Så fort hon kom in i sovrummet och såg sängen började hon grina. När det gått över och hon ätit klart så la jag henne i babynestet. Då var hon nöjd och glad. Men när jag började sjunga "trollmor" (gör det varje kväll) så började hon också grina. Precis som att hon vet att hon ska sova men hon vill inte :P


Nu ber jag till gudarna att hon sover bra i natt! Please!! Känns som jag är påväg att bli galen! Och då har det bara varit såhär i en vecka. Men det tar verkligen på krafterna att inte få sova. Är trött hela dagarna och får ont i huvet av tröttheten. Huvudvärk hela dagarna alltså, underbart.. 

Som plåster på såren måste jag köpa 3(!!!) nya sommardäck till skitbilen! Mah! Tur jag har lite pengar på sparkontot. Sen har ju tvättmaskinerna gått sönder. Vi hade två när vi flyttade in. Nu är båda trasig. Suck! Eller ena funkar väl sådär.. Ibland stannar den och bara pumpar in vatten, så man måste gå ner och vrida fram programmet lite.. Sjukt störigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0