Måste grina

Ända sen jag började fundera på ifall Ellen var i en utvecklingsfas har jag fått mer tålamod. Jag vet inte varför, det är ju inte så att hon grinar för att jävlas annars ;)

Och ännu mer tålamod efter att jag läst en artikel. Hon skrev att vissa barn måste skrika och grina innan dom kan somna. Typ få ur sig lite frustration. T.ex ifall det blivit för mycket intryck under dagen, sett många nya ansikten. Eller om den försöker lära sig nått nytt. Att den har försökt krypa hela dagen men kommer bara bakåt. 

Och sen jag läste det har det faktiskt gått fortare att få henne att somna. (Ibland är det ju vissa undantag.) Och 5-minutersmetoden är det sämsta man kan göra. Bebisen behöver tröst och närhet när den är ledsen. Man behöver kanske inte gå och vagga och sjunga/nynna varje gång. Bara man är där räcker. Annars kan dom bli tillbakadragen och springa iväg när dom är ledsen, när dom blir större. Att dom inte "litar" på en. 

Om det nu stämmer eller inte spelar inte så stor roll för mig, jag kommer aldrig klara av att köra 5-minutersmetoden..
Säger inte att det är fel att göra det. Man känner sitt eget barn bäst själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0