Bajs

Alla klagar ju på att man ska plocka upp hundskiten efter sin hund. Men hästskiten då? Den är minst lika äcklig. (Eller okej, hundskit är äckligare!) 
Men om det ska vara sånt tajt tycker jag hästägare kan ta med en icapåse och ta upp hästskiten också..

Det är inte trevligt när man är ute och går och det ligger hästskit över hela trottoaren. Helst inte när man har med sig en hund som äter allt! Jag vill inte att kan ska äta skit, så man får liksom bära han över med kopplet, lyfta upp han med kopplet.

Jag ska inte säga att jag är superduktig på att plocka upp efter Nitro. Går han ner i diket och skiter pulsar inte jag efter i höggräs och plockar upp. Då får det va, det är ju ändå ingen som är där och ränner. Men skiter han där folk går eller nära där folk går, ja då plockar jag självklart upp!

Skit som skit tycker jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0