Excellent!

Idag vaknar jag 6.10 och får lite småpanik att Ellen inte var vaken. (Vaknade dock 1 min senare). För idag kl.7 bar det av till Järvsö för hundutställning :)
Slängde i mig frukosten (efter att Ellen fått slänga i sig sin ;) ammat alltså!) Sen försöka se mindre ut som en zombie. 

Sen var vi iväg. Uppe före Statoil, då är man tidigt ute :P Vi fick stanna i Delsbo istället, för att köpa fika.

Ellen blev grinig direkt! Jaha, kul dag det här kommer bli! Tänkte både jag och Pär. Men tro på fan att ungen har varit såå nöjd som hon kan bli! Lite smågnöl ibland men så är ju alla ungar! Hon satt glatt och lekte på gräsmattan :)

När vi kom dit var klockan runt halv nio och jag frös ihjäl! Tänkte att det skulle bli en lång dag. Men det blev kokhett sen ist, i stekande sol. Vi packade upp stolar och väskor, och Nitros bur. 




Pärs jobbarkompis Berra gick med Nitro i utställningen :) Först vart det lite ringträning (träna på att gå i ring med andra hundar), och jag och Pär småskratta för oss själv! Haha. Detta kommer gå åt helvete! Han var ju så ivrig Nitro.


Sen var utställningen igång. Valpklassen först. Dom var bara 2 så det gick fort och sen var det dags för Nitros klass, junior. Han tävlade mot sina syskon ur samma kull. När ena hans bror, som har vunnit andra tävlingar, fick very good (finns good, very good och excellent) tänkte vi jaja, då får han inte bättre än good/very good. Och när domaren säger "ja nu har jag sett, ta bort eländet!" Tänkte jag "nääää!!!" (Vissa dömmer dom ju ut på engång) Men tji fick vi! "Excellent!! Han vinner i den här klassen!" Whaaaaat?? :D Tror både jag och Pär tappa hakan! Fina fina Nitro! Även att han fick ck (champion kvalité). Om jag skryter? Absolut!! Så stolt över min grabb! :)
Han med röd t-shirt har Nitro :)




Sen satt vi nöjd ett bra tag! :D Sååå kul! Att det var första utställningen och man inte har räknat med att det ska gå så bra. Han fick även vara med då alla dom bästa hanhundarna skulle bedömas. Men där gick han bet! Åkte ut på engång. Men det förstår man ju, han kan ju inte mäta sig med en fullvuxen hund. 




Riktigt kul var det! Kul att se andra hundar. Och roligt att se att dom är sååå olika även fast det är samma ras :) 

Vi åkte därifrån så nöjd och förvånad. Både för att det gick så bra för Nitro och också för Ellen! Hon var så glad och nöjd! Det enda som var tråkigt var att åka bil. Men det förstår man ju. Men vi hade verkligen räknat med att få bytas av att bära på Ellen hela dan för hon var grinig. Men icke! Stolt här också, jajjamen! 
Vi vill göra det här till en tradition. Det är utställning varannat år. Så det skulle vara kul att åka ner dit då och kanske sova i husvagn och nästa dag gå på järvzoo :) Blir nog kul för Ellen då hon blir större. 

Nu väntar jag på att Ellen ska somna. Hon somnade ju i bilen påväg hem så nu verkar det vara omöjligt att sova :P Ävek fast hon lägger sig en timme senare idag. Nu verkar hon dock hålla på somna :)

Allt som allt en helt perfekt dag med min älskade familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0