Framtiden..

Nu har jag bestämt (om man nu kan göra det i förväg) hur framtiden kommer se ut. Jag kommer försöka så gott jag kan att spara in föräldradagar, så jag kan vara hemma åtminstone tills nästa sommar börjar. Jag ska försöka jobba så mycket jag får och kan i december. (Om mamma kan vara med Ellen då, och Pär är ju åtminstone ledig två veckor där) Sen ska jag börja jobba alla timmar jag har hos pappa nu! Så kan man spara in nån dag där också.

Sen får jag väl jobba nån helg då Pär kan vara med Ellen och dom dagar mamma är ledig och kan/vill vara med Ellen. (Om det går att träffa in dom dagarna då)

Sen får Ellen börja på dagis nästa höst, och jag söker utbildning. Förskolelärare är det tänkt att jag ska bli :)

Helst skulle jag ju vilja ha kvar föräldradagar att ta ut nästa sommar också. Då Ellen är större och vi kan göra roliga saker! Men men.. Vi får väl se hur det blir :)

Nått jag tycker är idiotiskt är dom nya reglerna som skulle komma. Att pappan inte får ge bort lika många dagar som nu. Nu måste ha ju ha 60 dagar kvar själv. Men nu ska det tydligen bli fler som han inte får ge bort. Jag tycker det är så jävla dumt! Det är väl upp till var och en vem som ska vara hemma med barnet? Som med våran familj, vi skulle aldrig ha råd ifall Pär skulle vara pappaledig! Och då betyder det att jag måste börja jobba tidigare för att få in några pengar, vilket betyder att ungen måste börja på dagis ännu tidigare??!
Bara för att "pappan ska också vara hemma med barnet". Jävla skit bara. Kan man inte bara få bestämma det själv, med sin egen familj? Man vet nog bäst själv hur man ska fördela dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0