Heaven/Hell

Igår gav jag Ellen sempersdropparna igen. Kan ju hoppas att det blir bättre denna gång. För jag håller på bli tokig.. På riktigt.

Det är så jobbigt att vara så trött psykiskt och så frustrerad för lilltjejen vägrar somna för hon är övertrött, skriker och spänner sig bara. Man känner sig som världens sämsta mamma när man känner att man inte orkar trösta sitt barn :( Ni ensamstående mammor, klapp på axeln till er! 
Även fast man inte kan gå och vagga båda två samtidigt så är det skönt att bara vara två i rummet, att veta att man inte är själv.
Trött fysiskt blir man också. Jag orkar inte gå och vagga henne hur längesomhelst. Jag vill! Men jag orkar inte, min rygg och mina armar orkar inte.

Jag älskar den här tjejen så otroligt mycket, mer än jag någonsin kunde ana! Hon är mitt lilla hjärta! 
Men samtidigt är det fruktansvärt jobbigt.

Vissa gånger går det jättebra att trösta och hålla sig lugn själv. Ibland måste man gå iväg några minuter för att samla sig själv och sen komma tillbaka och ge så mycket kärlek man bara kan. Tycker så synd om min tös, kan ju inte vara roligt att vara ledsen så mycket :/

Men hon har sina stunder då hon verkar vara världens lyckligaste :) Igår kom min farmor och hälsade på, och jag har nog aldrig sett Ellen flina så mycket/länge nån gång :D Hon gillade nog sin gammelfarmor. 
Och på kvällen låg hon i mitt knä och kollade upp i taket (ljuset från teven speglar sig där) och sprattlade som bara den och gav ifrån sig sånt gulligt "ljud" :P Gogumman min!

Och sist men inte minst; Hon sov hela natten i natt!!! :D Från ca. 22 till typ 5.30 :) Sen blev hon lite grinig när hon skulle somna om då. Men somnade gjorde hon efter ett tag och sover fortfarande :) Kommer nog vakna snart låter det som.


Själv fick jag så lov att kliva upp där vid sex halv sju. Har nämligen en hund som kommer och väcker en när han har tråkigt :P Och när han är riktigt uttråkad så skäller han, sådär gnällskäller. Så för att han inte skulle väcka Ellen fick jag kliva upp med han..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tyckte bärsele funkade kanon. Kommer dock inte ihåg när man kunde börja med det, är ju 16 år sen ;)

2014-02-04 @ 21:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0