2013

Januari:
Jag blev tillfrågad att börja leda pushen. Nervös som satan, men jag ångrar mig inte. Så kul och jag läääängtar tillbaka!
Började läsa "50 nyanser av.." böckerna! Love them!!!
Vi skaffade netflix.
Saknade mitt hår som satan, som jag klippte av ett år tidigare. (Alltså två år sen nu??!!)


Februari:
Började leda pushen, tillsammans med Sara. Vi var även på kurs i Falun. Lätt en av dom roligaste helgerna detta år!
Hade otur med både bil och telefon. Låsknappen på telefon gick sönder och avgasröret låg på backen en dag när jag skulle till jobbet.


Mars:
Blev lite småkär i Hunter Parrish från Weeds. Perfekt som Christian Grey, om ni frågar mig!
Började teckna lite igen och tyckte det var kul! Det höll dock inte i sig speciellt länge.
Hade en period då jag älskade att träna!
Gjorde ett soffbord från grunden, med hjälp av pappa.


April:
Fick reda på att jag var gravid!! :D
Mejja fyllde 2 år!
Pär köpte huset!
Renoverade hemma hos mamma och pappa. Eller renoverade och renoverade, målade om tv-rummet. Dåligt humör, check!


Maj:
Fyllde 23 år.
Renoverade utav helvete!! Målning utan dess like!
Åkte till Söderhamn och jobbade på nyöppnade H&M-butiken.

Juni: 
Det blev "officiellt" att jag var gravid.
Pappa fyllde 50 år!
Städade lägenheten heeeela tiden kändes det som.
Vart tokig på alla FLUGHELVETEN som var överallt!!
Kännde bebisen sparka för första gången!

Juli:
Jobbade rätt mycket. 
Var ute i trädgården och donade på med allt möjligt.
Kände bebisen sparka på utsidan magen.
Var på ultraljud <3
Hade 50 årsfest för Pappsen!



Augusti:
Köpte barnvagnen. Mycket nöjd med det köpet.
Höstvädret hade börjat komma.
Min bästa vän födde sin fina dotter, Livia!


September: 
Klippte av mig håret, igen!! Dock inte lika kort som sist. Nu ska det sparas ut!
Längtade till julen som en tok!
Gjorde om lite saker, bl.a. en lampa, skrivbord och stol.


Oktober:
Hände inte ett jävla skit! (Inte enligt mina blogginlägg iaf :P)

November: 
Jobbade min sista dag på hm, innan mammaledigheten.
Fick en ny familjemedlem, Nitro!


December:
Det här året sparade det bästa till sist! Ellen föddes! <3<3 Obeskrivlig kärlek. Min dotter föddes. Min dotter! Jag är mamma!! Helt sjukt :)

Här var hon helt ny! En dag gammal! Nu är hon 18 dagar(!!!). Sjukt vad fort det går! Om 13 dagar är hon en månad! Herregud! Imorrn ska vi till BVC och väga och mäta, ska bli spännande att se hur mycket hon växt :)

Sen kan jag också tillägga att 2013 blev ett nykter år. Hela långa året höll jag mig ifrån alkohol. Ja i mars vart jag ju gravid så då var det ju ett lätt val ;) Men annars också. Har inte saknat det så mycket faktiskt. På nyår var jag inte alls sugen (brukar ju annars vara lätt hänt att man blir det när andra dricker), luktade på vin och cider som mina bordsgrannar drack och jag blev nästan spyfärdig. Tyckte det luktade så mycket sprit på nå vis, usch!


2014 kommer bli det bästa året nånsin tror jag. Ellen är ju här nu och det ska bli så spännande och kul att se hur hon växer och utvecklas <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0