Livet som mamma

Under dessa tre veckor som jag har varit mamma, har jag snappat upp några saker som har blivit vardagsmat..

• När man får bajs på tröjan och tänker "äh! Den var ju nytvättad imorse!"

• När duschen blir brädad av en extra stund i sängen.

• När en blick från ens barn gör att humöret kan gå från botten till toppen på en sekund!

• När meningen "äh! Det får duga.." blir använd ofta. Helst när man kollar sig i spegeln.

• När spya är ens "nya doft"..

• Att hjärtat svämmar över av kärlek!

• Att man är konstant trött..

• Att "ät fort eller ät inte alls" är livets nya motto.

• Att tuttarna spänner så mycket att det känns som dom är fulla med sten.

Det är lite av vardagen nu ;) Men det är ju så underbart med. Även fast jag trodde jag skulle bli galen i natt. Våran lilla tjej ville nämligen inte alls sova.. Låg och bökade och gnölade och jag var sååååå trött. Men när hon ligger där och flinar kan man inte göra annat än att pussa ihjäl henne! :')

Hon har nog börjat drömma mardrömmar med. Ligger och snyftar i sömnen och visar surläppen. Så sööööt!! Nu ikväll har hon stortjutit i sömnen också, lillstackarn! 

Lillgrodan tycker om att ligga med benen ihopdragna mot magen.


Kommentarer
Postat av: Nette

Fuskstädning har fått en helt annan innebörd. Sedan är det bra om man själv är ombytt, har borstat tänderna och borstat håret innan lunch.. Morgonrock eller pyjamas :P Tycker aldrig det finns någon tid att sitta vid datorn, hon vill vara nära hela tiden nu..

2014-01-08 @ 21:53:09
URL: http://netteh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0