Ropa inte hej!

Igår var en bra dag! Ellen var nöjd mestadels av dagen. Skrek väl då och då men betydligt mindre än vanligt. Natten var underbar! Hon bajsade ingenting, alltså behövdes det inget blöjbyte, alltså ingen klarvaken tjej! Somnade om nästan direkt efter amning. Dock vaknade hon klockan sex och vill inte riktigt somna om, men då är det ju morron :) 

Hon tog även nappen igår!!!! Men det var då och bara då. Senare på kvällen och idag blåvägrar hon och gallskriker om man försöker ge henne den. Kan ta nått sug men sen skriks det!

Och grinet är tillbaka idag. Hon har varit rätt lugn idag men nu börjas det igen.. 

Ska prova ett amningste som ska vara bra mot kolik. Även för mjölkproduktionen, men den behöver jag ingen hjälp med. Har så det räcker och blir över, bara rinner ut ibland och amningsinäggen går åt som smör! Men kan det hjälpa lillans mage så provar jag mer än gärna!! Kan väl inte skada iaf. Måste åka och köpa fänkål.. Den enda kryddan jag inte hade hemma. Hoppas det gör susen!
Igår somnade hon med nappen, men idag blåvägrar hon!

Jag vet inte om det var ett sammanträffande att det blev bättre precis när vi slutat med semperdropparna och minifom eller om dom gjorde det värre.. Men dom gjorde ju ingen nytta iaf, så onödigt att proppa i henne då..


Kommentarer
Postat av: Therese

skönt för lillstumpan och er! :) fortsätt kämpa med nappen, tror det blir bättre med sugbehovet och kräkan och magen då jag! :)

Svar: Ja vi ska göra det! Ja kräket är det bättre med nu faktiskt. Visst kommer det en flod då och då men inte alls lika mycket. Tror hon spydde mer av minifom..
Nathalie

2014-01-14 @ 21:25:42
URL: http://theresesilen.blogg.se
Postat av: terese

Håller med Therese! Kämpa med nappen! Det har hjälpt oss! Julia är en mycket mycket mer harmonisk bebis sen hon tog den, och magen är bättre då hon inte småsnuttar. :)

Svar: Ja vi ska försöka, men jag känner mig så dum när man försöker få in nappen i mun på henne och hon bara skriker :P :/ men hon har ju tagit den en gång så det är väl bara att kämpa på :)
Nathalie

2014-01-14 @ 21:52:00
URL: http://alladessaord.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0