Sämsta kvällen någonsin

Vad jag längtar till en lördag med mys framför teven med gotta och bara mys. Igår var den sämsta kvällen Ellen haft!

Från halv åtta till tolv skrek hon konstant! Med undantag för nån powernap på ca 5 min nångång ibland. Klockan tolv var jag så utmattad både fysiskt och psykiskt så jag grinade nog mer än Ellen. somnade hon :P Mitt snyftande vaggade henne kanske till sömns ;) (hon låg i famnen) Fick sova en halvtimme sen började det igen! Suck.. 

Är det samma ikväll så slutar jag med alla jävla droppar! Inget funkar. Inte sempers, inte minifom, inte dom två tillsammans, inte att utesluta D-dropparna. INGET! 
Det gör så förbannat ont i mig när hon skriker tills hon inte får nån luft! Lilla hjärtat!

Ja det blir mycket tjat om detta, men det är skönt att skriva av sig.

Ett annan problem vi har är att hon spyr mängder!! Kaskadspyr flera gånger om dan. Idag vet jag inte vart allt kom ifrån?? En dränkt pyjamas, body och byxa senare sitter vi här med en body som inte är helt dränkt men blöt. Suck.. 

Nu vill jag att min bebis ska få må bra!!



Kommentarer
Postat av: Linda Fernström

Så där hade vi det med Neo oxå, dom tre första månaderna. Man tycker så synd om dom när dom bara skriker å skriker och man blev helt utmattad själv. Det enda som hjälpte var att sätta honom i bilen å ut å åka. då somna han som en stock. Så vi åkte ganska många mil den första tiden:-)

Svar: Ja Ellen tycker också om att åka bil :)
Nathalie

2014-01-12 @ 14:16:29
Postat av: Linda

Att barn skriker och kräks hör till men så finns det ju en gräns för vad man orkar,prata med BVC om det blir för jobbigt eller om det känns som att något är fel med henne!Kräknkngarna kan ju vara reflux eller så är hon bara ett kräkbarn,båda våra har kräkts massor,Ebbe kräktes ofta men inte lika mycket medan vi bytte kläder fler gånger än vad jag kan räkna på Svea och på stan fick hon alltid ligga i vagnen då vi var rädd att hon skulle kräkas ner kläder och annat i affärerna,då fick jag verkligen veta vad kaskadkräkas är :-) trösten är väl att det går över ju äldre hon blir,Ebbe kräks knappt längre,bara om det blivit för mycket mat men så finns det ju barn som är allergisk mot bröstmjölken till och med men tror nog bara att hon är ett "kräkbarn" och söker hon tröst hos dig med bröstet så äter hon ju trots att hon är mätt och då är det ju inte så konstigt att hon kräks!Men prata med BVC om det blir för jobbigt,försök inte vara en "supermamma" och klara allt själv :-) ..det kommer bli bättre!!

2014-01-13 @ 07:34:03
Postat av: Stina

Fy vet vad ni går igenom, verkligen!
Hade ju samma problem med Milton, prövade allt å försökte få hjälp från BVC (utan framgång)
Tyvärr tog det 10 mån innan vi fick höra talas om reflux (från en underbar barnläkare vi träffade på akuten) å fick medicin å den hjälpte. 10 mån av vakna nätter å skrik, suck vilken pärs det var, i efterhand fattar man inte hur man klarade av det :P.
Hoppas ni snart får ordning på vad som gör att hon är ledsen, jobbigt för både barnet å föräldrarna.
Det ja ville komma till var att ni kan ha reflux i åtanke om det inte blir bättre , vi hade ju bara ren tur att vi träffade just den barnläkaren den kvällen, ingen nämnde det ens innan fast vi pratade med så många :/.

Svar: Usch vad jobbigt! Vi ska nog inte klaga egentligen, då andra har det mycket värre.
I natt/igår kväll var det faktiskt bättre??! (Peppar peppar!) lite skrek hon igårkväll men inte alls myclet, och i natt somnade hon om rätt fort efter amningen :) annars brukar hon bli klarvaken minst en timme. Hoppas det håller i sig :)
Nathalie

2014-01-13 @ 23:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0