Vi kämpar på!

Ska jag vara ärlig så har jag aldrig känt nått behov av att ge Ellen nappen. Visst hon har ju varit grinig, men det är ju ingen garanti att det blir bättre av napp.

Men nu får hon fan ta den snart! Annars har inte jag nå skinn kvar på tissarna snart! Haha!
Dom senaste dagarna har hon nämligen använt mig som napp. På kvällarna mest. Då kan hon ligga och tutta upp till en timme! Hon ligger ju och halvsover, men tutten håller hon i hårt grepp! Det går alltså inte att ta ifrån henne den på ett smidigt sätt. Och om man tar bort den ändå (för smärtan gör att det går kalla kårar genom hela kroppen) så gallskriker hon till hon får snutta igen. Otroligt frustrerande! Har fått blåsor igen :S Igår skrek hon så mycket och på ett sånt vis att det lät som nån plågade henne :( Panikskrik liksom! Älskade vän!! 

Men jag tror att hon inte vet hur hon ska göra med nappen. Ser ut som att hon vill ha den iaf. Nuk-nappen verkar vara bäst iaf. Den har hon snuttat lite på. Men det slutar nästan alltid med en arg unge..

Suck.. Men vi kämpar på :)

Hon har även klarat sig utan mat i 6 timmar på nätterna nu :) Synd bara att hon inte sover hela den tiden ;) Hon tar på sig ett tag innan hon somnar. Dom senaste kvällarna har hon grinat. Men det är väl för att hon vill snutta. Hon tuttar tills hon somnar, men vaknar jämt när jag lägger ner henne.. 
Sen på natten då vaknar oftast jag före henne nu :P 

Vi har köpt en spjälsäng också. Var inge behändigt med vaggan tyckte jag. Nu har vi spjälsäng som vi tagit bort ena långsidan på och tryckt ihop med våran säng. Dock sover hon fortfarande bredvid mig ;) Jag är så nojig! Vill se att hon andas och det känns som att om hon ligger bredvid mig och hör mig är det mindre risk för PSD. Sen drar det så jäkla kallt från fönstret så det känns som att det blir varmare bredvid mig, även fast hon ligger i babynestet med eget täcke.
Vi har fortfarande kvar vaggan, den står i hennes rum. Hon sov faktiskt där idag :) :) Tänkte göra det till en vana att hon sover där på dagarna :)

Jaja, det blir mycket barnbabbel här! Men det är svårt att skriva om annat när det här är allt man gör om dagarna ;) Imorrn ska vi till BVC och mäta och väga, ska bli spännande att se hur mycket hon växt sen sist :) 

Kommentarer
Postat av: Therese

så var ju Mejja med, därför var det så skönt på natten att ligga när vi ammade, då var det bara att smyga iväg åt sidan och hon låg kvar och sov. ;) fast hon vaknade ju ibland ändå och ville tutta mera bara för att.

Svar: Ja jag gjorde så imorse ;) men jag vet inte, tycker det är mycket mer bekvämt att sitta. Åsså blir det en jävla pöl på lakanet när vi ligger?
Nathalie

2014-01-30 @ 21:21:17
URL: http://theresesilen.blogg.se
Postat av: Linda

Inget illa menat men det låter ändå som att du ser det som ett ganska stort bekymmer att hon inte tar nappen ändå!Alla barn är olika,Svea hatade nappen(hon hade mig som napp)..tog den inte förns jag slutade amma och Ebbe är nu 8 månader och har också mig som napp men det gäller att hitta andra "knep" när han bara ligger och snuttar "för att" ta upp han och gå omkring eller lämna över till pappa så hon inte känner lukten av dig,hon känner ju att maten finns där,du luktar ju trots allt "mat"(mjölk) men så har vissa barn mer närhetsbehov än andra och jag kan lova dig att det "går över" när hon blir större och då kommer du sakna denna tid så njut bara och följ hennes signaler och 1 timmes amning och mer är inget ovanligt alls!Lycka Till med allt och hoppas allt får bra!?

Svar: Ja vi går runt och vaggar och försöker underhålla henne när hon börjar bli grinig. Hon använder mig inte som napp hela tiden, utan det är mest på kvällen :) Och det är när hon ändå ska äta men håller sig kvar när hon ätit klart också :P Det är säkert inte mycket med en timme, men det känns som så då hon annars bara tuttar 10-15 min. Känns i brösten också ;) Annars tycker jag det bara är mysigt och hon får gärna amma så mycket hon vill, men ibland vill man ju göra annat på kvällarna :)
Nathalie

2014-01-31 @ 11:38:09
Postat av: Linda

Ja,mysigt är det men nu är det snart slut på myser här hemma,han är så stor nu och har väldigt svårt för att ligga stilla vilket resulterar i att han inte får äta mera för mig så nu har vi smått börjat introducera välling,ingen hit direkt,han vill hellre ha gröt han :-) var bara lugn,nappen tar hon säkert med tiden OM hon är ett "nappbarn" var glad istället för att hon inte ta nappen så slipper ni bråka med henne sen när hon är för stor för den,haha :-) hoppas allt går bra med allt annars!Ang.att du har ont,prova meddelas "bröstvårtskräm" suuuuuper bra och så behöver man inte tvätta bort den heller innan hon ska äta!Hag har 2 öppnade med lite använda tuber här hemma som du kan få om du vill!?

2014-01-31 @ 12:24:51
Postat av: Terese Mattson

Hon kommer garanterat att ta nappen! Julia tog den när hon var 2 månader och 2 dagar. Jag är jätte glad att jag kan amma J och tycker att det är mysigt, men jag kan inte säga att det var mysigt när man gjorde det 24-7. Bröstvårtorna ömmade, ryggen och nacken värkte och J hade ont i magen. Nappen var vår räddning, utan den så hade jag inte orkat amma vidare. Men vi är ju alla olika, det finns säkert dom som tycker att det är mysigt att amma 24-7. Jag är inte en av dom.

Svar: Ja jag märker ju att hon vill ha nappen men inte riktigt vet hur hon ska göra med den, vilket gör att hon blir förbannad efter ett tag :) Men vi kämpar på och provar varje dag, så kommer det nog snart :) Guld värt att vi fick olika sorter av dig!! Nuk-nappen blev favvon! Hur ofta ammar du Julia nu? Ellen äter varannan timme på dagarna.. På nätterna har hon klarar sig 6 timmar som mest.
Nathalie

2014-02-01 @ 11:55:19
URL: http://alladessaord.bloggplatsen.se
Postat av: terese

Julia klarar sig också 6 timmar på nätterna nu, så oftast blir det bara en nattamning. På dagarna ammar jag ungefär var 3-4 timme. Ett tips jag fick angående nappen var att kolla hur min egen bröst vårta ser ut. Ibland är nappen för liten i jämförelse med hur långt de kan säga in vårtan, och då får de inte till signeringen på nappen. Det var jätte tydligt på Julia att hon inte fattade hur hon skulle säga på nappen, men när det väl kom så gick det fort! :)

2014-02-05 @ 08:59:32
URL: http://alladessaord.bloggplatsen.se
Postat av: terese

Sug-tekniken, inte signeringen! :) stavningsprogram!!!! :/

2014-02-05 @ 09:01:59
URL: http://alladessaord.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0