Badkruka

Igår tänkte vi åka till fjärn och dra med Momma på stranden, men vi kom bara över E4 sen vände jag. Blåste så mycket och såg ut att vara mycket moln neröver också. Ellen kan inte vara ute när det blåser. Hon kan inte andas :P 

Jag blåste upp hennes pool här hemma ist så badade vi ute på altan :) Eller ja, Ellen badade. Jag får inte plats i den lilla poolen :P
Och som hon älskar att bada! Börjar prata på direkt och plaskar som aldrig förr. Är så kul att se henne så nöjd :)


Såhär söt var Ellen innan vi åkte ner till fjärn! (Eller innan vi åkte över E4 :P)

Idag började vi dagen med bad också, efter att Ellen sovit. Lika kul idag. Dock ramla hon omkull och jag hann inte riktigt med att ta emot henne (men ni kan vara lugn jag sitter alldeles bredvid! Men ibland går det fort!) så hon fick sig nog en liten kallsup! Men det gick bra det å! Vira in na i en handduk sen satt vi ute och lekte i solen ett tag :)
Det känns så mysigt att vira in henne i en handduk! Kommer ihåg när man var liten själv och mamma gjorde så på mig. Och värmde en efter att man badat i nån timme :)

Nu ligger Ellen och sover och jag steker på altan. Päran och Nitro har åkt till gårdsjön. Jag och stumpan åker nog dit imorrn kanske om det är bra väder. Badar och solar! Underbart!

Och när Pär är borta passar jag på att äta pannkaka och jordgubbar till middag!! Mmm!! Finns inge godare!

Kommentarer
Postat av: Terese

Vad menar du med att Ellen inte kan andas???

Svar: Hon tappar andan när det blåser på henne. Kippar efter andan liksom. Tillslut blir hon ledsen :/ Men så är det väl för alla bebisar? Det växer nog bort :)
Nathalie

2014-07-11 @ 22:23:55
URL: http://alladessaord.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0