När ska det sluta??

När Ellen var liten och hade kolik tänkte jag "Gud vad skönt när hon blir 3 månader! Då är det över!". När hon var 3 månader tänkte jag "men när hon är 6 månader är hon nog en nöjd bebis!". Och nu tänker jag "fan vad jag längtar tills hon fattar vad jag säger!"

Dom två senaste nätterna har bestått av skrik! Har slutat med att hon fått sova i våran säng. Men inte tar skriket slut då inte. Hon skriker och sover i intervaller. Suuuuuuuuuck!!! 

Vad är det som är fel? Vad gör jag för fel? VAD ska jag göra? Vad vill du? 

Tokig är bara förnamnet och trött är man varje dag. Nu när det ser ut att bli bättre väder tänker jag bara "neeeeej! Kan vi inte hoppa över sommarn i år?" Jag kan inte tänka mig nått jobbigare än att åka på stranden med Ellen. Inte för att man måste göra det, men då får man väl ist dåligt samvete för att man inte gör nått när det är finväder.

Jag är så trött på det här! Jag skulle kunna ta jobbiga nätter varje natt om det resulterade i en nöjd bebis på dagarna, så man kan göra saker. Men man vill ju knappt gå utanför dörrn nu.. 
Om hon bara kunde börja krypa och underhålla sig själv då! Eller sitta! Hon vill ju sitta! Gör som situps hela tiden hon ligger ner och sitt/ligger hon i mitt knä ska hon sätta sig upp. Det är bara det att hon kan inte sitta själv än. Så då har man en unge som kastar sig åt alla håll och hänger mest på sidan.. 

Pratade med Mia idag om hur många barn man vill ha. När man inte hade barn lät det "Jaa, 3-4 skulle jag kunna tänka mig". Nu när man vet vad som väntar är det knappt man vill ha 2. Blir nästa unge såhär är det slut! Då kan jag lika gärna sterilisera mig! Aldrig i hela helvete att jag tar chansen att ha en grinig unge 3 gånger. Aldrig. 

Usch får dåligt samvete när man skriver så också. Självklart väger det bra upp allt det dåliga. Men det är så sjukt jobbigt! 
Hon är ju min solstråle, Ellen. Hon har ju sina dagar då hon är någorlunda nöjd och glad, och jag älskar henne mer än nått. Det är helt klart värt det och jag skulle inte byta bort det mot nått. Men 3 gånger?? Njaee ;)

Längtar till nästa år! Då ska vi hitta på mer roliga saker! Då kan hon springa och leka med Mejja och Livia. :') Gud så sjukt det känns att hon ska bli så stor. Känns så sjukt att hon ska krypa om några månader! Känns som hon alltid kommer vara såhär liten :P

Jaa, här kom ännu ett inlägg som skenade iväg från vad det egentligen skulle handla om. Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0