Sluuuuta!

Usch vad jag stör mig på folk som ska tycka tvärtemot hela tiden! Helst när det kommer till feminismen och allt som hör till. 
Det känns som att feminismen har blivit så "inne", att ifall man inte försvarar kvinnorna hela tiden, dygnet runt, varje sekund så är man dum i huvet. 
Missförstå mig inte nu, klart man ska göra det, men det går till överdrift ibland kan jag tycka.

Tex. så var det nån som klagade på en reklam för bindor. Att hon i reklamen sa att hon inte kände sig fräsch när hon hade mens.
Då var det ett jävla liv om att "varför är man ofräsch om man har mens? Det är ju naturligt! Alla kvinnor har det!"
Åhhhh jag vill bara slå denna person i skallen med en stol! Ja alla kvinnor har mens. Alla kvinnor (och män för den delen) svettas också men det gör väl inte att man känner sig fräsch när man luktar svett. Inte jag iaf. 

Sen ifall du inte känner dig ofräsch när du har mens (det behöver man ju faktiskt inte göra), så betyder ju inte det att ingen annan gör det. Så låt dom ta åt sig av reklamen då och skit i den själv. 

Varför klaga så jävla mycket om vad man ska känna som kvinna/tjej/tant. För det är mest det det handlar om nu känns det som. Att tjejer ska vara som män, män ska vara som kvinnor. Allt ska vara könlöst, alla ska vara lika. Tråkigt kan jag tycka.

(Självklart tycker jag det ska vara jämnställt och så men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Detta handlar om små obetydliga saker som folk förstorar upp)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0