Vad är det nu då????

När allt flöt på bra. Sovning, ätning och nöjd på dagarna.. Då väder det på engång och blir helvetet!

Ellen är såååå grinig! Jag vet inte om det är tänder på g eller om hon är i en seperationsfas!? Jag kan nämligen inte lämna henne själv. Då skriker hon för kung och fosterland! Igår när hon somnat för natten, vaknade hon efter 1 1/2 timme och skrek. Inget funkade för att få henne att somna om. Förutom att bära på henne. Men så fort jag la ner henne skrek hon igen.. 

På dagarna är hon också grinig och vill helst att jag ska bära henne hela dagarna. Det räcker inte med att sitta i mitt knä, utan jag måste stå upp och gå runt. Annars är det gnäll och gnöl!
Detta gör att jag gruvar mig inför varje tupplur! Det gör så ont i mig när hon skriker så mycket. 

Nappen! Nappen!!! Tänk om hon kunde ta den då! Just nu ligger hon och sover i min famn med den i munnen. Men tuttar inte på den. Jag är redo att ge upp nappen nu tror jag. Har köpt mam-nappar från 6 månader nu. Men icke! Ingen skillnad..

Hon vägrar även äta mat. Gröten brukar ju alltid gå bra på eftermiddan. Men nu är det gnöl. Äter väl ganska bra men inte allt. Och vällingen!! Maaah! Hon blir nog lika frustrerad som mig. Tror inte hon gillar flaskan.. Igår matade jag henne med sked ist och det gick mycket bättre. Då åt hon allt! 
Men lunchen vägrar hon. Och jag förstår henne. Barnmat är vidrigt! Blä! Men nu har jag köpt 6 månadersburkar och jag inbillar mig att dom är godare ;) Får se idag då.

Annars har hon nått vitt nere på tandköttet. Det har hon iofs haft sen hon var typ 2 mån. Men jag tyckte det stog ut mer nu?? Ja jag vet inte..

Momma med barnbarna sina!

Kommentarer
Postat av: Linda

Om hon äter fullkornsvälling(som är lite tjockare)så rekommenderar jag dig att köpa napp till flaskan med skåra i istället för ett hål,eller bara köpa en napp med ett större hål i,hon kanske inte tycker det kommer tillräckligt mycket,tillräckligt fort,så var det för Ebbe ialf.kan vara värt att testa!Och tips ang.mat,ge henne plockmat istället,små brödbitar,makaroner,banan,hallon,ost,äpple,päron ja,det mesta kan ju ges nu när hon blivit så pass "stor" ..vill inte "läxa" dig,vill inte att det ska låta så,bara tipsa dig lite😄

Svar: Ska definitivt prova köpa annan napp! Tack för tipset! :)
Tror inte hon förstår än att hon ska stoppa maten i munnen om vi ger plockmat :P har provat ge henne majskrokar men den åker överallt utom i mun, haha! :)
Tack för tipsen, det uppskattas!! :)
Nathalie

2014-06-04 @ 10:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0