Åt fel håll

Ellen har börjat bli så grinig på nätterna. Och det enda som duger då är ifall hon får tutta. I natt har hon ätit 3-4 gånger (man tappar räkningen även fast det är så få gånger). Annars har det varit 1-2 gånger.
Och där imellan är det gnöl, bök och grin. Så hela nätterna går åt till att vagga och amma henne. Så även fast hon sover blir det inte mycket sömn för en annan! Zzzzz! Idag fick jag dock sovmorgon till kl.7! Annars har hon gjort morron kl.5 den senaste tiden. Vanligast är kl.6.



Jag märker på henne att hon skulle må bättre med en napp! Hon ligger och tuttar i sömnen och har börjat suga på fingrarna på dagarna när hon ska sova. 
Men jag tvingar inte på henne nappen ifall nån tror det :P Vi provar varje dag och tar hon den en vacker dag så är ju det bra, tar hon den inte så är inte det hela världen heller. Men just nu är den skön att bita i iaf :)

Men vad tror ni; ska jag varva olika nappar hela tiden eller ska man hålla sig till en? Tänker att hon kanske blir mer förvirrad ifall det är nya nappar hela tiden?

Kommentarer
Postat av: Therese

Kör på en tror jag. (Mam latex verkar vara den som dom flesta till slut tar då dom provat flera olika). Men jag tvingade på den jag och glad är jag för det haha! ;) (fast då hade hon ju tagit den en par veckor när hon var nån månad oxå bara) vänta bara tills hon blir större och tyngre och det är omöjligt att stå och gunga sådär med henne utan att gå sönder i kroppen. Den vändpunkten var på höstkanten för oss då hon fick så lov att ta nappen och somna i vagnen. ;)

Svar: Ja jag kan inte tvinga på henne den! Hon har en jävligt stark tunga och bara trycker ut den :P eller så tuggar hon bara på den. Får försöka med mam då och hoppas!!
Ja fy fan jag tycker det känns som kroppen går sönder nu redan 😖 min rygg!!
Nathalie

2014-03-22 @ 15:22:56
URL: http://Theresesilen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0