Hell no!

Jag fick ett tips i en kommentar om "White sound", att spela för Ellen. Och om det inte är ett väldigt stort sammanträffande så funkar det!!!!

Dock inte i morse! Klockan åtta tyckte jag vi kunde gå en prommis! Skulle ändå ut med Nitro. Men det tyckte då inte Ellen!
Hon skrek hela tiden. Tänkte "bara vi kommer till grusvägen så kommer hon somna". Hon tycker om när det guppar. Men hon fortsatte skrika. Tog upp henne och vaggade henne lugn och la sen ner henne. Samma visa flera gånger! Gav upp och vände hem. Hon verkligen gallskriker. Stannar och tar upp henne och hon blir lugn. Men jag kan inte bära henne, hålla i kopplet till Nitro och köra vagnen samtidigt. 
Mitt i allt det kommer det en timmerbil. Och vi har lyckats stanna på den smalaste delen av vägen, mitt i vägen!!! Försöka få hund och vagn åt sidan. Nitro blir rädd och drar, hoppar på mig så jag blir helt lerig!
Åh fy fan! Både jag och Ellen bölgrinade när vi kom hem. Men jag tänkte att nu kommer hon somna på engång för hon lär ju vara helt utmattad. Svar nej!
Jag var tvungen att lägga ner henne och gå in i sovrummet för mig själv en stund. Slå i madrassen och grina ut en snabbis! En minut behövdes sen gick jag ut och böjde mig över Ellen när hon låg i babynestet. Då blev hon tyst så fort hon såg mig och började stoooorflina :) Sen ville hon bara ligga och titta och flina :') Gogumman! 

Provade att spela dom där ljuden för henne när hon låg i vagnen och när vi kom hem men då funkade det icke! Men alla gånger efter det har det funkat :) Nu var hon lite grinigare men hon brukar alltid vara grinigare vid den här tiden 17-18. Men om man jämför med andra dagar så somnade hon riktigt fort! Andra dagar kan man få gå 1-2 timmar och vagga.. Nu tog det kanske 20 min max!

Så det måste jag tipsa vidare om :) Jag hittade det på spotify, sökte på "whitesound". Dock funkade det bättre för Ellen om jag spelar på telefon tror jag, än om jag spelar på högtalare.. Skrålar väl mer i telefon kanske ;)


Hoppas verkligen det håller i sig och funkar fler gånger med detta. :) Tack för tipset, guld värt!!

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Så bra att det fungerade! Vi har använt oss av det sedan födseln och nu ramlar ögonen ihop omedelbart när han hör ljuden eftersom de associeras med sömn. Torktumlare är favoriten :)

Svar: Ja här somnar hon fortare iaf :) jag får fortfarande vagga och "humma", men det går mycket fortare än innan :) här är favoriten när det regnar på ett vågigt hav ;) vet inte riktigt vad den heter. Tusen tack för tipset!
Nathalie

2014-03-10 @ 21:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0