Mysig dag på stan!

I torsdags tog Mia och jag ungarna och for till Birsta, för en mysig dag :) Blir ju inte alltid riktigt som man tänkt!

Först ska man böka in två vagnar i en bil. Dåligt humör är oundvikligt! Man vet inte om man ska skratta eller gråta! :P

Lunch på donken.. Båda hetsäter för att försäkra oss om att vi hinner äta innan ungarna blir hungrig och grinig.
Men inne på Birsta gick det faktiskt bra. Bara jag hade suffletten på vagnen nere så Ellen fick vara med och se, så gick det bra :) 

Men sen skulle vi ju på Ica maxi också. ALDRIG MER att jag åker dit med en unge igen! Fy fan! Dom sista avdelningarna fick jag strunta i och springa till kassan och lasta upp varorna, medans Ellen skrek! Plocka i påsarna, medans Ellen skrek! Hitta ett ställe att amma på, medans Ellen skrek! Hittade ett ställe i "fiket", men vill ju helst sitta längst in i hörnet. Slalom mellan stolar och bord, tillslut prejade jag mig fram, sjöblöt i svett och med en unge som skriker sig hes! Fyyyy faaaaaan!! Och inte kan hon komma till ro och äta när hon är så ledsen, så då måste man vagga och gunga. Nä inte kul alls.

Ellen fick bl.a. en keps som jag hoppas hon växer i tills i sommar :)

Hon är inne i en period nu då jag inte bara är en napp, utan jag är en säng också! Får vagga henne till sömns på bröstet sen får hon sova så tills hon vaknar. Lägger jag ner henne vaknar hon på engång. Måste vara skönt att sova på mage :)
Jag dör vad söt hon är! Lillgumman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0