Ny vagn!

Gud vad jag är sugen på en ny vagn!! Med svängbara/svängbart hjul fram. 

Har kollat in Brio Smile och är så sugen!! Sittdelen är vändbar så man kan ha barnet mot sig första tiden, vilket jag vill ha. Sen går det att häva på babyskyddet på chassit också, vilket jag tycker är skitbra!! Tror nog det ska gå med bilstolen vi har också, även fast det är en äldre modell.. Ser ut som det iaf.

Men då blir jag ju snål också. Blir ju drygt 6 tusen om man ska ha både liggdel och sittdel. (5 tusen för bara sittdelen) Och jag vet inte riktigt om jag har pengar till det nu.. Är ju iofs billigt för både liggdel och sittdel, men inte när man har mammapenning ;)
Men nångång ska jag ha en ny vagn iaf. Den vi har nu är ju bra om man går promenader, även fast den skumpar skitmycket (är iofs bra för då somnar hon ju :P) Men den är inte smidig för fem öre! Går man på stan tex är den inte bra, måste ju lyfta hela framdelen för att kunna svänga..

Men men.. Drömma kan man ju ;)





Kommentarer
Postat av: amanda ottosson

Sån där har jag också funderat på, älskar att dom är så lätt att gå med!! Men man får ju mardrömmar när pengarna rullar iväg..

Svar: Ja, den verkar ju skitbra! :) en vacker dag så ;)
Nathalie

2014-03-28 @ 09:59:43
Postat av: terese

Den vagnen är en dröm att köra i butik. Har svårare att tro att den fungerar bra om man vill ta långpromenader på diverse underlag. Kan tänka mig att det lätt kan fastna snö under skydden på framdäcken. Tror att du kommer ångra dig jätte mycket om du lägger pengar på en ny liggdel nu, ni kommer knappt att hinna använda den. Vi köpte en babytravel då den är smidig både i butik och ute på vägarna + billig (3500kr). Julia älskar den, Henke och jag älskar den. Vi bytte till den när Julia var 5,5 månad, för nu känns det inte som att Julia behöver liggdel längre. Det är en djungel att köpa ny vagn, roligt! :)

Svar: Ja du har helt rätt! Pratade med Mia också och tror nog på en babytravel ist :) Pär tyckte också det skulle vara stora hjul. Så det blir nog en sån ändå. Tycker du det går bra att ha henne framåt? Det är det jag är lite tveksam på angående den vagnen :/
Nathalie

2014-03-31 @ 08:40:25
URL: http://alladessaord.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0