10 månader

Idag blir Ellen 10 månader. Nu kan dom här två sista månaderna tills hon fyller ett år gå sakta tycker jag.

• Har tre tänder. Den tredje upptäckte jag idag. Så det förklarar kanske varför hon vaknat och varit otröstlig dom senaste nätterna.

• Kan klappa händer.

• Är nå sjuuukt mammig. 

• Ska pussa på allt!

• Kan krypa riktigt men haskryper fortfarande med benen, då det går fortare.

• Väger ca 8,6 kg och ca 75 cm lång

• Tycker om att vara ute. Gå promenad med vagnen tex. Ja precis!! Gå promenad! Ungen som förut hatat att sitta i vagn.

• Sover nu helt själv i sitt rum. Vaknar oftast en gång på natten innan hon gör morron kl.5. 

• Kan flytta sig från soffan till tv-rumsbordet stående. 

• Har ett jäkla humör! Börjar grina så fort hon inte får som hon vill. Eller om hon tex tappar balansen när hon står mot något. Inte så hon ramlar, men hon vinglar till. Då jäklar är det en förbannad unge! :P

• Ammas fortfarande på morgonen. Men har tänkt att sluta inom den närmsta tiden. Förut var det ju så bekvämt för att hon somnade om på morron om hon ammade. Men det gör hon inte nu. Och det är sååå obekvämt att ligga och amma. Försöker sova medans hon äter men det går inte! 

• Hatar att sova med täcke eller filt. Sparkar av den på engång. Och lägger man på den när hon sover, vaknar hon efter ett tag och sparkar av den då..

Sen kommer jag inte på nått mer. Är säkert fler saker hon kan, men man blir ju lite blind då hon gör det varje dag! :) 
Man märker iaf att hon börjar bli stor! Ser liksom inte ut som en bebis längre. Min stora älskade tjej. Jag har kort stubin och tappar humöret fort, så visst är jag en surmamma ibland. Men guuuud så jag älskar dig gumman! Hon är så go nu och förstår mer. Hon är verkligen mammas tjej! ;) Kan inte ens förklara hur mycket kärlek som finns för denna tjej. Förstår fortfarande inte att hon är min!! <3

Knäppte några kort nu ikväll och sen visade jag Ellen. Då detta kom fram började hon skratta, så vi tar väl och visar det då :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0