Första ordet!

I vilken ålder brukar barn säga sitt första ord? För jag tror nämligen Ellen har sagt sitt? :P Hon säger "titta". Med riktiga T:n! Men det känns så tidigt så jag vet inte om det "räknas"? Men det är ju verkligen "titta"! 

Googlade (såklart!! Vad skulle jag göra utan Google??) och då var det nån som var 7 månader när den sa första ordet. Och en som också var 10 månader och sa "titta" :) Så omöjligt är det ju inte.

Sen börjar hon på att lära sig mamma också! Sååå länge har jag sagt "mamamamama, ma-ma" men får bara "dada" tillbaka. Men nu har hon börjat lite smått med m- och n-ljud :)

Min lilla tjej blir så stor! Kollade på gamla(?) kort hos mamma och pappa i fredags, från i julas. Då Ellen var helt ny! 9 dagar för att vara exakt. Såååå liten så jag dör! Hon har blivit större och jag mindre. För fy faan vad groteskt stor jag var! Blä! Provade en klänning förra året som jag tänkte ha på julafton, men den var för liten. Trodde det skulle vara samma i år, men den kanske passar ändå :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0