9 månader

Idag blir min lillskrutta 9 månader. Känns helt sjukt att hon är 1 år om 3 månader!!??! 

• Har lärt sig vinka
• väger 8,4 kg och är 72,5 cm lång
• säger "dada" och "nana" (jag blir väl Nanna med henne också då :P)
• har lärt sig krypa fram på sitt egna vis. Ena benet är rätt men det andra fastnar liksom på det andra knät. Men framåt kommer hon :)
• har två tänder
• äälskar lampor och pekar på dom mest hela dagarna. "Däh"
• drar sig upp så hon står på knäna.
• somnar för natten ca.19.30. Och sover till 5-6 tiden. + några uppvak på natten.
• ammar fortfarande på morronen


Det här stog på familjeliv om 9 månader. Stämmer in så bra på Ellen. Om hon vaknar efter kl.4 så är hon omöjlig att få att somna om utan att amma. Hon bara grinar :(

Imorse var hon såå go! Förutom att hon vaknade halv fem! Gjorde välling och la henne igen. Efter lite grin låg hon nöjd så jag la mig jag med. Men sen börjar hon gnöla och grina. När jag tittar dit står hon och "skakar galler". Haha! Alltså har hon satt sig upp och sen dragit sig upp på knäna och håller i spjälorna.
Då får hon komma över till mig. Efter lite amning och grin var hon sååå mysig. Jag höll liksom om henne med armen, kramade henne liksom. Då tar hon tag i min arm och håller i den, sen lutar hon ansiktet mot min kind och somnar. Ifall jag tog bort armen sträckte hon sig efter den och drog den emot sig och kramade om den! Ååhhh lilla hjärtat vad jag älskar dig! 

Kan inte förstå hur stor hon blivit! Det går så fort. För fort!

Såhär kryper hon nu. Ena benet fastnar framför det andra, men snart så! :) Snart kommer det gå undan kan jag tro ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0