Less

Jag är less. Så fruktansvärt less!!

Jag är less på att vakna flera gånger varje natt, av gallskrik.
Jag är less på att inte få sova en hel natt.
Jag är less att stå böjd över en spjälsäng tills benen värker.
Jag är less på att inte veta vad jag ska göra. Plocka upp? Låta ligga kvar? Ge välling? Ge vatten? Vad blir en dålig vana?
Jag är less på att gnälla om Ellens sovning.
Jag är less på att ha kort stubin. 
Jag är less på att vara trött.
Jag är less på att varje gång hon sover några timmar i rad, tänka att "nu blir det bättre! Det här är vändningen". För det är samma jävla skitnätter efteråt iaf!!


Nä jag trodde inte det skulle bli lätt att ha barn. Nog hade jag räknat med vakennätter och att det skulle vara jobbigt. Men inte såhär! Ocg definitivt inte såhär länge!!
När hon hade kolik tänkte man att "när hon är 3 månader blir det bättre!" Så vart det inte. Då tänkte man "men när hon är 6 månader, DÅ blir det bättre" Nope! "Men när hon lär sig krypa" icke!!

"Lämna bort henne en natt så du får sova då." Kanske ni tänker. Men det känns meningslöst. Ja jag kanske blir piggare den dagen, men sen då? Då är det samma visa igen..

Kommentarer
Postat av: Terese

Vi har fått en ny tjej här hemma sen vi uteslöt ägå ur kosten. Kan ju vara så att Ellen också har någon allergi. Förstår att det är tungt att inte få sova. Julia somnar alltid i sin egen säng, men vaknar hon och är ledsen på natten så får hon sova i våran säng. Då sover hon hela natten, istället för att jag ska behöva hänga över spjälsängen en gång i timmen hela natten. Läste att om barnet har en fas av separationsångest och stort närhetsbehov så gäller det även nattetid. Men alla föräldrar sover ju inte bra med barnet i sin säng. Jag sover tack och lov bättre med Julia i sängen nu när hon har blivit större. Du får låta pappan ta fredagnatt också sover du i ett annat rum! :)

Svar: Ja hon har fått komma över och sova hos mig nån gång då hon varit otröstlig. Men det blir inte bättre av det, snarare värre! Bara skriker och skriker :/ Man känner sig väldigt hjälplös då inget funkar.
Ja Pär skulle ju kunna ta henne nån natt. Men det är bara det att jag vet inte om jag klarar av det ;) haha! Jag vill gärna vara med och om jag skulle vakna på natten och höra att hon är ledsen (det är oundvikligt då det är så lyhört i detta hus) så skulle jag inte klara av att hålla mig borta! Så jag får väl skylla mig själv egentligen. Även fast det är skitjobbigt VILL jag vara den som är där när hon är så ledsen.
Nathalie

2014-09-24 @ 20:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0