Supermom!

Idag fick Ellen äta våran mat ist för burkmat :) Eller ja, hon åt burken till lunch ist. Torsk, potatis och ärter blev det. Gött tyckte Ellen! Dock gillade hon inte ärtorna. Jag hävde i dom som dom var. Hon satte bara i halsen, även fast jag mosade dom med sked :/ Så nu blir dom puread!
Jag blir så jäkla nervo när hon sätter i halsen. Blir högröd i ansiktet och tårarna börjar rinna. Plus att hon blir jättelessen! Det förstår man ju! Inte kul! Nä hon får ta det lite lugnt med dom stora bitarna ett tag till så mamman slipper hjärtattacker! ;)

Blev lite över. 5 burkar rättare sagt! Inte illa. Det är typ 1 1/5 torskfilé + nästan en hel påse ärter. Sen tänkte jag att jag får koka potatis eller ris till när hon ska äta. Hade inte riktigt så det räckte hemma nu. Men det här går bra det å! :) Måste ju bli mycket billigare än att köpa barnmatsburkar?? 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0