What to do?

Jag funderar starkt på om vi ska ta bort spjälsängen och häva in växasängen till Ellen?! Hon vill ha närhet när hon ska sova har jag märkt. Som ikväll; var gnölig och trött. Ställde sig upp i sängen och kramade mig, la sig ner, började grina, ställde sig upp och kramade mig, la sig ner och började grina osv osv. Tillslut tog jag upp henne i famnen och då somnade hon på 2 sekunder! (Oh my loooord vad jag bara vill krama ihjäl henne sånna stunder!! Så mysigt! <3) 
Men det känns ändå lite tidigt på nått vis? När bytte ni till "vanlig" säng? 
Känns som det skulle gå bättre att natta henne om man låg bredvid. Plus att då kan man lägga sig där inne med henne om hon blir ledsen på natten.


Problem nr.2!
Jag är så less på Ellens rum! Vill ta bort skötbordet och köpa ett lektält och bord+stolar dit ist.
Och sen måla/tapetsera om fondväggen. Deprimerande kan ju beskriva den hur den ser ut nu.
Vad tror ni om man skulle lägga in nån mer färg? Rosa? Rosa och gult? Antingen om man tar bara rosa och har kvar vita ränder mellan färgerna, eller om man tar rosa och gult och fyller dom vita ränderna med dom färgerna? Typ varannan vit linje rosa och varannan gul? Men behåller beige och grönt? Eller har ni nått annat tips? 

Vad tror ni blir bra? Help me! Jag har stirrat mig blind på bilderna och har svårt att se framför mig hur det skulle bli med dom två alternativen?!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi har precis bytt säng till Alfons, ljuvligt att kunna ligga bredvid precis som du skriver, köpte en sån där "kant" på Ikea, skydd liksom så dom inte trillar/klättrar ut, fungerar super! Lägg en madrass bredvid sängen första nätterna om du är osäker, de gjorde vi ☺️ Och ang väggen, jag tycker den är såååååå fin, men.. Att lägga in rosa ränder röstar jag för, grymt!! 👍

2015-04-12 @ 21:06:09
Postat av: Therese

jag röstar på både gult och rosa! :) Mejja hade spjälsängen till hon var 2 år (!!) var en aning tungt att lyfta i och ur henne sista tiden kan jag ju intyga. Men det var skönt att hon inte kunde springa därifrån när hon skulle sova med spjälsängen, lilla fröken röj. ;)

Svar: Ja jag tycker det är skönt att veta att hon är där hon är i spjälsängen ;) Hon lever om så mycket när hon sover. Tror jag väntar till sommarn iaf så jag kan slipa sängen ute :)
Nathalie

2015-04-13 @ 13:28:59
URL: http://theresesilen.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0