Dagis

Dagis går sååå himla bra! Första dagen började dock med ett stortjut då en pojk sprang förbi Ellen och skrek/tjoade. Hon är lite blyg/rädd för högljudda barn ;)

Men fröknarna är hon inte alls blyg för. Inte ett dugg, och det känns sååå skönt. En fröken träffade hon för första gången i måndags, och det första hon gjorde var att dra med henne för att leka :') 

Ellen älskar dagis. JAG älskar dagis. Kändes lite tråkigt när jag skulle lämna henne där själv och åka hem. Jag vill också vara med och leka! Och alla barn!  Som ni vet tänkte jag plugga till förskolelärare förut, men att jag på senaste tiden inte kunnat tänka mig nått vidrigare.. Men efter dessa dagar känns det faktiskt som jag skulle kunna bli det. Älskade ungar! Vissa vill jag bara ta med mig hem!! :)

Det har gått så bra att lämna henne. Visst har hon gnölat lite när jag sagt hej då, men inte grinat eller varit ledsen. Och gnället går över på engång. Älskar alla fröknar också! Dom är så bra! Det är mycket pga dom som det känns så bra. 

Så fort vi kommer runt hörnet på dagis och ser lekplatsen lyser Ellens ansikte upp! "Unga! Unga!" Hon älskar att gunga. Det bästa hon vet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0