Klaaaar!

I fredags tog vi upp växasängen till Ellen. Då den ääääntligen var färdigmålad. Tog ju bara några veckor då jag jobbat kvällar och tränat. Plus att det behövdes fem(!) lager färg, och skulle nog behöva ett till egentligen också... Men nu är den klar iaf! Nästan.. Tänkte skriva Ellens namn på gaveln, meeeen det lär väl inte bli av nu :P


Vi sparade spjälsängen i vårat rum tills vi såg att det gick bra med sängen. Och det gjorde det ju från första stund. Så i söndags skruvade jag isär den och plocka ner den i källarn. 
Idag klev Ellen tom upp själv. Hörde nått i babyvakten, nått konstigt ljud. Så jag skulle gå och kolla, då kommer hon ut genom dörren till sitt rum :) Ljudet var när hon skulle få tag i handtaget till dörren! :D
Så nu får vi se till att det är "barnsäkert" innan vi går och lägger oss. Som att inte lämna glas (eller nått annat hon kan göra sig illa på) framme, stänga toadörrn osv. För på toaletten klättrar hon upp och ställer sig i handfatet. Inte nog med att hon kan ramla ner därifrån, så har vi en sax (frisörsax?) liggandes där för jämnan, min rakhyvel och nagelsax finns ju där också. Så ja, toadörrn stängd dygnet runt nu ;)

Skönt ändå om hon kunde gå in till oss själv när hon vaknar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0