ÄR JAG PÅ RÄTT SPÅR ?

Jag tror faktiskt jag är på helt rätt spår.
Jag vill ju plugga vidare till lärare, och jag tror jag skulle
trivas skitbra som det. Enda sen jag gått i högstadiet så har
jag velat bli lärare. Kul att lära känna alla barn och få lära ut
saker. För är det nånting jag tycker om så är det att lära folk
saker! haha =)
På Arbetsmiljö och Säkerhet t.ex. Där lär jag mig skitmycket och
jag tycker det är jätteroligt och intressant.
Sen så fort jag kommer hem måste jag berätta för Pär vad jag
just lärt mig. Oftast vet han redan det, och då är det inte så roligt.

Jag pratade med Sara idag på textilen om vad som händer efter
gymnasiet. Hon sökte bara för skojs skull. Hon trodde inte ens att
hon skulle komma in. Hon ville jobba lite innan. Men hon kom in.
Och tänkte att om hon bara tog sig genom första året så kan hon ta
ledigt ett år sedan. Men det ville hon inte, för det  var så annorlunda
mot för att gå i gymnasiet.
Och det tror jag också att det är. För då har man ju valt själv nått man
faktiskt är intresserad av.

Det jag tänker på är att jag vill ha barn! haha. Det är det som tar emot.
För man blir ju fattig student igen då.. Sen har man ju inte tid att ta hand
om ett barn medans man pluggar heller.
Men iofs. så kan man ju ta ett år ledigt. Men då blir det ju kärvt med pengar
ändå.
Jag skulle vilja plugga på distans. Då kanske man kunde ha nått extrajobb
också. Även fast mycket av tiden kommer gå åt att plugga.
Det som också tar emot är det jävla studielånet man kommer att få.
Man får ju 2500 kr i månaden. Sedan kan man låna max 5000 kr i månaden.
alltså 7500 kr i månaden.
Benny (syv) sa att man kunde räkna med ett studielån på ca. 150 000.

Ahh! jag blir galen! jag vet inte hur jag ska göra. Men det är väl ingen panik
egentligen. Jag hinner ju plugga vidare senare i livet också =)

Men jag vill verkligen bli lärare.

Kommentarer
Postat av: Simone

Ja, fast har du ett barn är du stuck iallafall i 18 år ;)

2009-02-24 @ 15:44:06
Postat av: Nathalie

Nej fan! Det finns ju dagis! haha :D

2009-02-24 @ 15:47:06
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Mia

Du skulle nog bli en bra lärare Knotan :)

2009-02-27 @ 04:34:07
URL: http://mialundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0