DAGBOK

Mamma sa en bra sak förut.
"När ni var liten och jag också. Då hade man en dagbok med
lås som man gömde, och ingen fick läsa. Nu skriver alla öppet på
internet så alla kan läsa"

Och det stämmer ju. Bloggen är ju egentligen inte ens till för att vara en
"dagbok", eller hur?
När man var mindre skrev man ju saker man inte ville att andra skulle
se (även fast alla nycklar passade i alla lås :P haha)
Men varför har vi blivit så öppen med allt? Ska man verkligen berätta allt
för alla?
Jag tror nog inte att man tänker på att alla faktiskt kan läsa ens blogg.
Och ibland skriver man nått i farten och tänker inte riktigt på vad man skriver.
Jag tänker jämt (oftast iaf.) på vad jag skriver. Så att ingen ska ta illa upp
eller bli arg/sur. Jag kan t.ex. börja skriva ett inlägg om att jag saknar en
vän. Men sedan när jag ska till att publicera det så känner jag mig dum.
Tänker alla mina andra vänner "Jaha, saknar hon inte mig??" då ? :P
Så det blir bara sparat som utkast.

Jag hittade min gamla dagbok när jag var hem en sväng förut.
Haha. det är nästan pinsamt att läsa vad jag skrivit.
"Nu har jag spelat TV-spel men Therese och pappa skulle titta på Ishockey
så jag fick sluta. Men jag tror att jag ska åka rullskridskor framför dom ist.
hahahahah"
HAHA :D Jag åkte jämt rullskridskor fram och tillbaka från teverummet till
köket och tillbaka igen :P
 "Hur vet man att man är kär egentligen?" haha, det hade jag också skrivit :P
Dummer :P
Och det roligaste " THERESE!! Om du har läst min dagbok vill jag veta det
NU!!! Kryssa i här om du har det! (åsså var det en ja och en nej ruta)"
hahahaha.

Aja..

Adios!

Kommentarer
Postat av: Lisa

HAHA, för ett tag sen läste jag min dagbok/dagböcker också, fyfan, som du sa, man skäms ju nästan! Hahah!

2009-02-12 @ 20:15:06
URL: http://lisalindbom.blogg.se/
Postat av: Simone

HAHAHA!! "Ja, Nej"-rutan. Alltså jag skrattar ihjäl mig XD Om hon kryssade i "Nej" då, hade hon inte läst då eller? Trots att hon läste det. HAHAHA!!!

Haha, jaa, men till det du skrev om bloggen, jag brukar skriva det jag tänker, men det är ju inte som en dagbok för mig iaf. Mer som en bok isf. =) Kul o skriva när man är på bra "skriv humör" så det blir roligt, då vill man ju liksom att nån ska läsa och få sig ett skratt, ja, typ som en bok. =) Personliga saker undvikes. =)

2009-02-12 @ 20:34:56
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag skriver både blogg och dagbok. Och i dagboken skriver jag de tyngre sakerna, bloggen är bara en "ytlig" dagbok :)

2009-02-12 @ 22:43:35
URL: http://mialundholm.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Lisa: hahaha, ja :P

Simone: haha :D Ja, precis! Jag var nog inte så smart! ;P Ja, precis jag undviker också helst personliga saker =)

Mia: Ja, det är ju smart. Skönt att skriva av sig =)

2009-02-13 @ 05:40:28
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0