ÖPPNA EGET

Idag vid middagen (haha) så sa dom på radion att 2010 så kommer
ett x antal (kommer ej ihåg vad dom sa) att bli av med jobbet.
"Ja, snart är det väl ingen som har jobb" Säger jag. "Jodå" säger Pär.
"Ingen som kommer att få jobb iaf." Fortfarande depp över att jag inte har nått.
"Du får väl starta eget då!"
JA! Det skulle jag vilja göra! Jag skulle lätt kunna öppna ett Café eller liknande,
hur kul skulle inte det vara?! =) Dock är detta bara en dröm och något jag nog
aldrig kommer att göra. Eller nog, Aldrig. Inte för att jag inte vill, men för att jag
vet att det aldrig kommer bli av.
Men det skulle vara jävligt kul! När man skrev "Min barndom" i Högstadiet så
skulle man ju skriva om vad man gjorde om typ 10, 20 år (var det "min barndom"
man skrev om det i?? aja) Då skrev jag iaf. att jag skulle ha öppnat ett eget
Café i Gnarp
. haha :D Det kanske är "ment to be" :P
En till dröm att skriva på listan.

Mamma och jag sa ju att om Pappa blev klar med sitt 50-talsrum till sommaren
skulle vi baka "gamla" kakor osv. Alltså sånna som var "populär" då. Eller vad man
säger, ni förstår väl? och sälja där. Och ha som ett litet café där. Det skulle nog vara
kul, det kommer ju folk och ska titta på den där macken hela tiden tycker jag =)
Men nu är det ju inte klart, det där rummet.

Pär sa iaf. att de tre jobb som var mest eftertraktad (?) just nu var: Nånting, haha!
Dom ska ju bygga en bro i sundsvall så man slipper åka genom stan när man ska
till Birsta. Så dit behövde dom jobbare. Sedan sånna som kör grävmaskin.
Och sist men inte minst Lastbilsförare, helst tjejer =) För dom kör lugnare och kör
därför mer miljövänligt. Så jag kanske skulle satsa på att ta Lastbilskörkort?! haha.
Det är bara att glömma! Jag skulle aldrig kunna köra en Lastbil. Eller framåt kanske
jag skulle komma, men backa är en annan femma! haha :D

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha det skrev jag också i "min barndom". Café i Gnarp ;) Men man lär nog spara pengar länge om det ska gå, eftersom de första åren brukar vara riktigt kärva när det gäller pengar. Satsa på att öppna ett i Hudik, det skulle nog gå utan tvekan! Liknande Jambo, myscafé liksom :)

2009-06-09 @ 17:52:45
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jo, jag vet. Det var där "det kommer aldrig att hända" kom in i bilden. Eftersom man måste ha mycket pengar. Dock går det väl att ta lån, men det tar nog ett tag innan man kan tjäna på det =) Men en dröm det är det! =)

2009-06-09 @ 18:06:23
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha, vilken sjukt rolig bild jag fick av dig nu. Lilla Nathalie bakom ratten i en gigantisk lastbil, gärna en fet prilla under läppen och näven ut genom fönstret (..för att du är pissed på alla dumskallar som inte kan något) =P

2009-06-09 @ 19:51:22
URL: http://mialundholm.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, det skulle vara nått det va! :D

2009-06-09 @ 19:55:37
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Sara

Men ett riktigt mysigt café saknar jag! Så om du någon gång får chansen att öppna ett så blir det glada miner! :)

Och så tycker jag att det är lite småtufft med tjejer som kör lastbil! :) Girlpower, haha!

2009-06-09 @ 21:49:24
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, jag ska försöka nå min dröm! hahaha.

Ja, det tycker jag med. Men ska man ta det ska man ha nån som betalar åt en också, typ där man ska jobba, eftersom det kostar mycket mycket mycket pengar :P

2009-06-10 @ 08:20:38
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0